تسویه کامل مطالبات گندم کاران تا پایان هفته

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت که از ابتدای فصل خرید تاکنون ۹۰ درصد پول گندم کاران پرداخت شده است و بقیه مطالبات تا پایان هفته تسویه می‌شود.
تسویه کامل مطالبات گندم کاران تا پایان هفته

به گزارش پارسینه به نقل از ایراسین، سهراب سهرابی اظهار داشت: تاکنون 186 هزار میلیارد تومان از پول کشاورزانی که گندم خود را به مراکز دولتی خرید تضمینی تحویل داده‌اند، پرداخت شده و بر اساس گزارش سازمان برنامه و بودجه کشور، بقیه مطالبات گندم کاران تا پایان هفته جاری پرداخت می‌شود.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: میزان خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به 11 میلیون و 993 هزار تن تا ساعت هفت صبح روز چهارشنبه (دوم آبان) رسیده که افزایش 16 درصدی نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته نشان می‌دهد.

دیگران چه می خوانند:

وی تصریح‌کرد: بر اساس آخرین گزارش دریافتی از سامانه شرکت بازرگانی دولتی دولتی ایران، ارزش این میزان خرید تضمینی گندم افزون بر 211.27 هزار میلیارد تومان است.

سهرابی گفت: این میزان خرید تضمینی نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته یک میلیون و 640 هزار تن رشد نشان می‌دهد.

وی ادامه‌داد: استان‌های برتر خرید تضمینی گندم شامل خوزستان با یک میلیون و 623 هزار تن، کردستان یک میلیون و 172 هزار تن، گلستان یک میلیون و 110 هزار تن، فارس 918 هزار تن، کرمانشاه 825 هزار تن، همدان 706 هزار تن، آذربایجان غربی 675 هزار تن، آذربایجان شرقی 603 هزار تن، لرستان 540 هزار تن و خراسان رضوی 528 هزار تن هستند.

سهرابی خاطرنشان‌کرد: با توجه به افزایش تولید و خرید تضمینی گندم، همه نیاز گندم خبازی‌ها و صنف و صنعت کشور در سال جاری از محل تولید داخل تأمین خواهد شد و نیاز به واردات گندم نخواهیم داشت.

وی درباره تولید بذر گندم گفت: میزان خرید گندم بذری در طبقات پرورشی، مادری و گواهی شده از 500 هزار تن گذشت و بیش از 97 درصد برنامه تولید بذر سال جاری محقق شده است.

مجری طرح گندم اظهار داشت: عملیات بوجاری و ضدعفونی بذور گندم از مرداد ماه در استان‌ها آغاز و بیش از 40 درصد بذور تولیدی در میان کشاورزان توزیع شده است.

وی، مهمترین دلایل افزایش تولید و خرید تضمینی گندم شرایط دمایی و بارندگی مناسب و پراکنش خوب در فصل بهار، تلاش کشاورزان، برنامه‌ریزی و سازماندهی مدیران، کارشناسان و محققان در سطوح ملی و استانی، مصرف متعادل کودهای شیمیایی با تاکید بر مصرف کودهای فسفاته و پتاسه، افزایش مصرف بذور لیبل‌دار و تنوع‌بخشی ارقام از طریق فعالیت مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر و مؤسسه تحقیقات دیم و شرکت‌های خصوصی تولید بذر، مبارزه با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز از طریق مدیریت سازمان حفظ نباتات و مدیران حفظ نباتات استان‌ها و رعایت تناوب به منظور پایداری تولید عنوان کرد.

سهرابی افزود: استفاده از ارقام جدید گندم آبی و دیم با مشورت کارشناسان مستقر در مراکز جهاد کشاورزی، توسعه کشت‌های مکانیزه با همکاری سازندگان دستگاه‌های خطی‌کار و سایر ادوات دنباله‌بند و تلاش مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع تبدیلی و رؤسای ادارات فناوری‌های مکانیزه استان‌ها از دیگر دلایل افزایش تولید گندم در کشور بوده است.

تسویه کامل مطالبات گندم کاران تا پایان هفته

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟